kalau ramai follow nanti kita pergi trip ke paris. tengok org kg sana.

Glossari

Panduan utk pembaca. Kebanyakan Entry dalam Bahse Pahang.


Koi itu Saya

Aok itu Awak



*Selamat Ditumbong*

Wednesday, May 5, 2010

Kantoi dah. Last last Dani bunuh Adam dalam Adamaya




seronoknye. semue kene tipu. koi mane tengok Adamaya. sebab koi takde tv kat bilik ni. balik cuti nanti koi nak terai jugak tengok Adamaya. dengar cerita fenomena.


seperti biasa, minggu penyeksaan peperiksaan akhir semester belum habis. nasib baik tak ada hari penyampaian hadiah. kalau ada pun, koi malas pergi. koi nak balik. rumput rumput kat pokok koko dekat rumah tu dah panjang. pokok durian tak tabur baja lagi. ayam itik pun dah lama tak dapat kasih sayang koi. jadi baik koi balik. sian ke demeh tu.

seperti biasa, rutin harian koi ke perpustakaan masih berjalan seperti biasa. rasenye makcik perpustakaan tu dah target koi ni geng pelajar sedak. tak tahu yang koi ni masuk perpustakaan sebab nak sejuk air kon je. makwe makwe dalam tu pun tak cantik mane. kalau perpustakaan IPTA mesti ramai makwe cantik. tapi dengar cerite makwe IPTA tak boleh percaye sangat. heh heh heh.

hari ibu dah dekat. tapi jangan la tunggu hari ibu je baru nak hargai ibu aokme tu. koi dulu anak yang nakei. dari kecik sampai dewase ni macam macam dah kene. antaranya :



kaki masuk dalam rim basikal - tempoh kecederaan pulih : sebulan.

jatuh kerusi sampai pecah kepala - tempoh kecederaan pulih : seminggu.

kuku terbelah kene parang - tempoh kecederaan pulih : seminggu.

jari putus akibat mesin basuh - tempoh kecederaan pulih : 4 bulan.
tempoh dibahan : sehingga sekarang.

meriam karbaid meletup depan mata - tempoh kecederaan pulih : 4 hari.

jatuh sakit bronkitis - tempoh sakit : seminggu.

jatuh bersepah selepas meleper layan konar di lebuhraya Karak bersama Cool.
- tempoh kecederaan pulih : seminggu



dan banyak lagi. rasanya ini yang paling koi ingat sampai sekarang. dan ini disusun mengikut kronologi daripada umur 3 tahun sehingga sekarang.

dan ketika ini semua berlaku ibu koi, sentiasa ada menjaga koi mase tu. makwe makwe pun tak ade jage koi macam mak koi jage koi.


" i'm sorry ibu for being such a trouble "


tengok. rase menghargai sampai cakak bahasa omputeh tu.






uteh, koi, ibu, bapak.



8/5 - hari lahir bonda kesayangan
10/5 - hari lahir ayahanda kesayangan


selamat hari lahir ibu, bapak. terima kasih sebab besarkan orang sampai orang jadi lebih kurang orang jugak sekarang ni.



koi memang anak yang manja. sangat. semua adik beradik koi manja. siapa tak nak manja kalau dapat ibu ngan bapak macam Cikgu Laila dan Cikgu (B) Ariffin ni. nak kecam kecam la. berkepit sana sini dengan makwe tak malu. jalan dengan mak bapak malu. yang tu memang manusia yang cilaka.








8 comments:

  1. slmt hari ibu!

    ReplyDelete
  2. selamat hari lahir utk parents aok! eh eh. koi penah jugak layan konar dekat highway karak 3 4 kali. tapi nasib baik tak ada pape.
    kehkehkeh

    ReplyDelete
  3. wah wah wah!
    abang ni manja la dengan ibunya... i like!

    ReplyDelete
  4. tahnkiu sylph. aok jangan layan konar situ. byk org buh minyak. cilaka punya tonto.

    biasala! mak kita bes tau. haha

    ReplyDelete
  5. awek IPTA memang tak leh caye sangat.
    kata nak nunggu sampai grad, alih-alih dah takmau tunggu. cilaka martopo.

    birthday gua dengan cool tanak masuk sekali ke dalam entri?

    ReplyDelete
  6. pikah, bila?

    hahaha. martopo jongos sastrobordono.

    nanti la koi masuk befday aok dengan cool. dun worry!

    ReplyDelete

aok jangan gune bahase awek awek kat sini. koi maroh kang.